All My Teachers



 Alaa... X mau balik maktab lagiiii...... Boleh tak ?? Seminggu lagi nak exam final pulak dah . Lagi lah aku rasa x mau balik ni.. Macam-macam benda lagi aku nak kena cover  balik . Dengan formative SEJARAH nya lagi . Dah la ada 120 soalan .. Banyak kan ?? Kan ?? Pastu , dah la kena dapat 70% ke atas ja . Kalau tak , dapat la habuan dari Cikgu Ras,, Tapi.. apa yang paling aku bimbang sekarang  ni , FIZIK . It's killing me babe ! Ya Allah , sumpah aku tak paham banyak benda sejak bertukar cikgu ganti ni . Bukan nak kata dia tak pandai ajar , dia bagus.. baik..rajin.. Tapi , aku ni yang tak dapat faham apa yang dia ajar tu . Tak leh nak grab langsung . I think some of my friends pun macam tu jugak . Dok merungut benda yang sama . Maybe cara pengajaran dia tu kot len sket . And every during the class , I've always been missing TEACHER ALHANA . She's the best among the best . I love her so much even sometimes she's quite strict . But , that's good for the students like us , especially like me lahh.. Pantang dapat cikgu baik sket , aku pun jd mengada-ngada sket lahh.. Then , ADDMATHS . pun aku kureng-kureng jugak. Maklumlah , memang antara subjek killer-killer nih . Moreover , I'm not a genius so mmg x dapat lah nak buat kalau aku tak paham . So , I've got to meet my teacher  tomorrow . So , you just wait CIKGU HAYATI and please teach me back.. haha .. Jenuh nak ajar balik kan ?? X pa2 , nak tanya yang x reti ja pun okayy... Pastu , nak gtaw jugak , CHEMISTRY , dah jadi antara favourite subjek aku pulak sekarang ni . Sebab.. nak taw sebab pa ?? Sebabnya ialah , I find it quite easy among the rest science subject . So , pa lagi ?? Fokus sungguh-2 la aku ni even kadang-kadang CIKGU ZULKIFLY bagi aku tak paham . HAHA . Dah la dia ajar style relaks habes . It's okay, asalkan cara dia ajar pun mmg bagi aku paham jugak . Next , BAHASA MELAYU , that  sometimes makes me wanna run from the class but bukan sengaja pun kadang-2 tu , but sick okay . So , I'm very sorry taw CIKGU ZURWATI . And I pun dah jumpa cikgu kan ? I hope you understand me . Even kadang-2 tu jugak , cikgu kurang memahami . HAHA . Ooppss soorryy lagi ... ENGLISH ?? Ha .. Really relaxing . Mmg x da benda apa pun yang boleh dibuat except for the exercises lah . And thanks to TEACHER FARHANA ! Apa lagi erkk ?? Ha ! Satu lagi subjek relaks . Nak taw pa dia ? Of coz lah MATHMODE ! Cikgu WINA mmg terbaek lah . Cepat , ringkas dan dapat difahami . InsyaAllah.. Last but not least , BIOLOGI that sometimes makes me biol . HAHA . Takpa-2 , bukan salah TEACHER ADILAH pun . Maybe aku yang susah nak paham kot . Maybe ?? Tapi , mmg cara dia mengajar yang terlalu lemah-lembut tu yang bagi aku payah sgt nak paham lah.. Kalau lah teacher boleh bersemangat sket lagi time mengajar tu .. :'( . Mesti best !! Okay lah.. Macam nak abes sekolah pulak dah aku tulis pasal cikgu-cikgu aku semua ni.. X pa la , Buat siap-siap . Senang . Nanti , x la aku lupa pasal depa semua ..

Lastly , I hope all the teachers blessed of what they've taught me all these years and I LOVE THEM soo muchh !!

" Terima Kasih Cikgu ! Maafkan Kami Cikgu ! Halalkan Ilmu Kami Cikgu ! Doakan Kami Dapat Straight A+ Cikgu ! Kami Saayyaanngg Cikgu ! " 

No comments: